22 november 2019

BLACK FRIDAY ERBJUDANDEN, HANDLA LOKALT & HÅLLBART

3
Black Weekend
50% på alla tillbehör (gäller ej AirPods, klockor)

ACCENT
25% på hela sortimentet (gäller ej Samsonite & A-TO-B resväskor)

ALBREKTS GULD
20% allt i butiken
25% på diamanter
(ej guldlotten)

BARESSO
Black weekend
30% på GHD
20% på Milani makeup
25% på Real techniques brushes
50% på Nyx
50% på The balm
20% på inredning

CERVERA
20% på ett helt köp

GANT
20% på hela sortimentet

GALLERI SOHO
10% på accessoarer och original tryck

GLITTER
30% vid köp av minst 2 st varor, gäller till 1/12

GULDFYND
20% på hela sortimentet
25% på diamanter

GUTS
30% på höstens kollektioner hela helgen

HARMONIQ
25% på utvalda varumärken

HEMTEX
30% på ordinarie priser

KALSONGKOMPANIET
Black weekend
20% rabatt på ordinare priser

KICKS
Fredag: 25% på fragrance
Lördag: 25% på makeup
Söndag: 25% på hair & body

KLIPPSTUGAN
Fredag: 30% på produkter och inredning
Lördag & söndag : 20% på produkter och inredning

MAKE UP STORE VÄSTERÅS
Fredag: 30% på hela sortimentet
Alla som handlar för 1000kr från en goodiebag värde 1010kr. 

MSTORE
10% på alla Mac-datorer i lager. Gäller ej beställningar.

NEWPORT
20% på hela sortimentet i ordinarie butik, gäller även möbler och beställningsvaror

NEW YORKER
Nersatta priser på utvalda varor

PARTYLAND
25% på all enfärgad dukning (gäller ej metallic, guld & silver)
30% på utvalda barnteman

PUNKT KIOSKEN
Nocco 19 kr/st

SPECSAVERS
40% på kompletta glasögon, vid köp av båge från 795 kr

STADIUM
25% på ordinare priser

TEKNIKMAGASINET
Jabra 56T Trådlösa hörlurar 1299 kr (ord 1798kr)
JBL E65 Hörlurar 780 kr (ord 1899kr)

TVÅ SYSTRAR
Fredag: 20% på alla underkläder
Fredag-söndag: 3 för 2 på alla strumpor

VÄSTERÅS SKOHUSET
Black Weekend
30-70% på utvalda varor

ÅHLENS
30% på makeup (gäller ej Chanel, julaskar & kalendrar)
30% på porslin och glas
30% på stickade plagg

OBS!  Gäller ord.priser. Ej presentkort och kan ej kombineras med andra erbjudanden, tjänster eller rabatter. Med reservation för ändringar.

 

Local is the new Black -Var med och stötta din lokala citybutik!

Under Black Friday uppmärksammas den lokala cityhandeln lite extra i hela landet.
Njut av att tillsammans handla lokalt, pausa på mysiga kaféer och restauranger. Hos oss möts du av personlig service med fina erbjudanden. För dig öppnar Punkt redan kl 8 den 29 november och du bjuds på shoppingenergi så du orkar hela dagen. Kommer du med bil så bjuder vi på fri parkering i Punkt mellan kl 8-10. Annars så är busshållplatsen precis utanför dörren.

Kom och var med och skapa din livfulla och hållbara stadskärna, kom till oss, det gör skillnad.

PS. Vi släpper våra erbjudanden kvällen innan på vår FB sida, så ni hinner planera!

 

Vad är Local is the new Black:

Black Friday närmar sig med stormsteg och konkurrensen om kunderna är stenhård.

De senaste åren har diskussionen kring förändrade konsumtionsmönster, hållbar handel, lokala butiker och pressade marginaler intensifierats. Framförallt i samband med Black Friday. Därför går nu 28 stadskärnor samman i en kampanj för att lyfta sina lokala butiker och premiera kunderna i stadskärnor runt om i landet med start den 29 november.

Idén är inte ny men på Helsingborg Citys marknadsgruppsmöte satte representanter från staden, fastighetsägarna och Cityföreningen ner foten och bestämde att i år ska vi köra en kampanj för att lyfta verksamheterna i city och ge kunderna på stan det där lilla extra. Det blev starten för Local is the new black.

Via nätverket Sveriges centrumutvecklare nappade därefter 15 andra städer på kampanjen som nu går från Helsingborg i söder upp till Östersund i norr.

-Det här passar perfekt in i vår satsning Kraftsamling för Västerås City där det lokala utbudet, kunskapen och värdskapet är av största vikt för citys attraktivitet. Det känns extra roligt att vi stadskärnor arbetar tillsammans med den här typen av aktivitet säger Maria Fors, VD för Västerås Citysamverkan.

Kampanjen lanseras inför Black Friday men kommer att manifesteras genom en väggmålning i Helsingborg och i Östersund för att sen kunna sätta fokus på det lokala under resten av året. En viktig påminnelse kring hur våra val påverkar framtiden.

-När jag hörde att Helsingborg skulle göra en muralmålning började jag genast leta efter en lämplig plats och fick direkt napp hos fastighetsägaren Erik Odén som upplåter en vägg. Så fort temperaturen tillåter kommer graffitikonstnären Henrik Ljusberg att måla Östersunds version av ”Local is the New Black” säger Calle Hedman från Destination Östersund, som vann årets stadskärna 2019.

Den 29 november blir det Local is the new black runt om i Sverige och förhoppningen är att det ska vara startskottet för ett gemensamt arbete med att sätta fokus på den lokala handeln i stadskärnor runt om i landet.

-Det är helt otroligt vilket intresse det fanns för den här gemensamma satsningen runtom i Sverige. Det finns en väldig kraft bland samverkansorganisationerna i stadskärnorna runtom i landet. Vi kämpar alla med att lyfta våra lokala eldsjälar och sätta fokus på den fantastiska servicen och det bemötande som våra handlare, krögare och andra företagare i centrum är duktiga på. Fysisk handel handlar mycket om att skapa relationer med kunder och att värna om att ge besökaren en unik upplevelse och det vill vi lyfta i den här kampanjen, säger Hanna Candell VD för Helsingborg City.

28 städer som är med och lyfter Local is the new black

Helsingborg, Västerås, Östersund, Hässleholm, Nynäshamn, Halmstad, Västervik, Falun, Kramfors, Kristianstad, Ljusdal, Sölvesborg, Karlskrona, Bollnäs, Göteborg, Eskilstuna, Ängelholm, Strängnäs, Eslöv, Kalmar, Oskarshamn, Katrineholm, Piteå, Örnsköldsvik, Tidaholm, Skövde, Sundsvall, Södertälje